Paul Kalkbrenner

Kategória: DJ

Annak ellenére, hogy a különféle zenei valóságshow-k másképpen igyekeznek láttatni, egy sikeres zenész vagy popsztár karrier nem valósítható meg egy előrecsomagolt, megrendezett gyorstalpalóval. 2010-ig Paul Kalkbrenner mögött már több, mint másfél évtizedes produceri és zenész tapasztalat áll, s mindeközben megtanulta, mit jelent céltudatosan, lépésről-lépésre haladni. 12 éves volt, amikor a berlini fal leomlott. Nemcsak Paul fiatalkorát, hanem generációjának nagy részét is meghatározó zenéje, a techno ekkor még gyerekcipőben járt és várta a nagy áttörést.

A fal ledöntése nemcsak a város és két ország újraegyesítését, hanem mindenekelőtt egy új, kötöttségek nélküli gondolkodásmódot jelentett. A város keleti fele lett a zűrzavaros, de ugyanakkor hihetetlenül kreatív „játszótere” az eufóriában úszó ifjúságnak, mely végre megszabadult a bürokráciától. A korai ’90-es évek a fiatal Paul Kalkbrenner számára is meghatározóak voltak és miután számtalan hosszú éjszakát eltöltött az E-Werk, a Planet, és a Whale klubok táncparkettjein, megszületett a nagy álma, hogy ő is zenét szerezzen. Az évtized közepén televíziós szerkesztőként dolgozott és az itt kapott fizetéseiből finanszírozta első zenekészítő felszereléseinek megvásárlását. Azt már ekkor eldöntötte, hogy nem egyszerű dj akar lenni, aki csak lejátssza mások lemezeit, hanem inkább saját zenéit akarja majd előadni, természetesen élőben. Első hivatalos megjelenése, a "Friedrichshain" EP 1999-re datálódik, kiadásáról pedig Ellen Alien akkoriban induló kiadója, a ma már világszerte ismert BPitch Control gondoskodott. Ezután egy sor további single és két szerzői album, a "Superimpose" és a "Time" következett, állandó live fellépései pedig egyre jobban megtöltötték naptárját.

Paul Kalkbrennerrel óriási lendületet vett a BPitch Control. Harmadik albuma, a 2004-ben megjelent "Self" egy új korszak kezdetét jelentette. Paul fogékonysága az érzelemmel teli hangzások iránt nemcsak melodikus hangulatot teremtett a lemeznek, de a táncparkettek követelményeinek is eleget tett. Sokak szerint a "Self" Paul eddigi legmuzikálisabb, legkifinomultabb, leg-leg-leg albuma. Egy évvel később azt is bizonyította, hogy a slágergyártáshoz is kiválóan ért: a "Gebrünn Gebrünn" című single-je a techno dj-k lemezestáskájának elengedhetetlen kelléke lett, Paul státusza ezzel pedig végleg megszilárdult a legkeresettebb techno művészek élmezőnyében.

2006 elején a német filmrendező, Hans Stöhr, miután rajongója lett a "Self" albumnak, úgy határozott, hogy felveszi a kapcsolatot Paullal. Az alapötlete az volt, hogy forgat egy Berlinben játszódó filmet, mely egy techno művész mindennapjairól szól, és Paul készítené hozzá a  filmzenét, valamint tanácsokkal látná el a stábot. Végül sor került a találkozóra, ahol ötleteket és tapasztalatokat cseréltek, majd hamarosan elkezdtek dolgozni a forgatókönyv első vázlatain. Eszmecseréik alatt Hannes rájött, hogy Paul a soundtrack megkomponálása mellett tökéletes választás lenne a film főszereplőjének is. Paul gondolkodás nélkül elfogadta az ajánlatot, majd eldöntötték, hogy "Berlin Calling" lesz a film címe. A filmzene elkészítésének zavartalan menete érdekében Paul és producertársa, Sascha Funke fél évre a híres festő, Cézanne  szülővárosába, a dél-franciaországi Aix-en-Provence-be költöztek. A hideg és szürke berlini téltől távol, ebben az idilli környezetben készült
el tehát a teljes filmzene, köztük talán a legismertebb "Sky And Sand" című dal is, mely aztán minden eladási listát megdöntött és több országban is hetekig a top 10-ben tanyázott. Ahogy Paul visszatért Berlinbe, elkezdődött a forgatás, majd 2008 októberében az elkészült filmet
először kisebb mozikba és színházakba küldték tesztvetítésekre. A Berling Calling és Paul debütálő filmszerepe egyöntetű pozitív visszajelzéseket kapott és a film, köszönhetően a berlini klubszcéna hiteles ábrázolásának, lassan de biztosan kult klasszikussá vált.

A film 2009-es DVD megjelenése egy csapásra világszerte új és sokkal nagyobb hallgatóságot hozott Paulnak. 2009 végén egy évtizednyi kapcsolat után elváltak útjaik a BPitch Control-lal, hogy karrierjének következő lépéseit már egyedül tegye meg. Az idei esztendőt egy 12 várost érintő élő koncertturnéval kezdte, melyre pár héten belül több, mint 50 000 jegyet kapkodtak el, majd nyáron Európa legnagyobb fesztiváljainak headlinereként folytatta. Október 16-án pedig Budapesten, a T-Mobile Bónusz Fesztiválon folytatódik tovább a sikersztori!

www.myspace.com/paulkalkbrenner